رفتن به محتوای اصلی رفتن به جستجو

نرم افزار تهیه دفترچه پیمان پروژه گازرسانی (JAMCOST)

مرحله نهایی فرآیند انجام پروژه‌های بازاریابی و طراحی شبکه گاز، تهیه پکیج نهایی جهت ارائه به کارفرماست. برای تهیه این پکیج لازم است که فهرست مصالح به کار رفته در شبکه شامل ایستگاه‌های تغذیه و توزیع گاز (TBS و CGS)، لوله‌ها، سه‌راهی‌ها، درپوش‌ها، تبدیل‌ها، رگلاتورها و غیره تهیه شود. همچنین فهرست بهای اقلام مصرفی در پروژه جهت تعیین هزینه نهایی اجرای پروژه باید در دست باشد. تهیه این فهرست‌ها بسیار وقت‌گیر و خسته کننده است و نیاز به اطلاعات جامعی درباره اجزای مختلف فرآیند گازرسانی دارد. شناسایی دقیق کلیه مصالح به کار رفته در شبکه و درک صحیح تأثیر هریک از این مصالح بر فهرست بها از چالش‌های اصلی این کار هستند. از طرفی چون مسائل مالی در آن مطرح می‌شود، باید با دقت بالایی انجام شود. چرا که از قلم افتادن چند مورد از اقلام مصرفی پروژه باعث می‌شود که هزینه نهایی برآورد شده برای اجرای پروژه نادرست باشد که این امر تبعات نامطلوبی خواهد داشت. لذا مکانیزه کردن این فرآیند دقت و سرعت انجام آن را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. نرم‌افزار JAMCOST با انگیزه افزایش سرعت و دقت در آماده سازی فهرست مصالح و صورت مقادیر پروژه تهیه شده است.

اطلاعات ورودی مورد نیاز برای تهیه پکیج در قالب یک فایل Excel از کاربر دریافت می‌شوند. این اطلاعات با چند عنوان دسته بندی شده‌اند که برخی از آنها عبارتند از: نام‌ها (نام استان، شهرستان و غیره)، ضرایب، انشعابات، غملیات تخریب،  فاصله‌ها و مشخصات خاکبرداری.

مصالح مورد استفاده در شبکه هم با اتصال به فایل اتوکد شبکه مورد نظر شناسایی می‌شوند. این مصالح با استفاده از نمادهای استاندارد نقشه کشی به برنامه معرفی می‌شوند.

به این ترتیب، نرم‌افزار JAMCOST پس از دریافت فایل اطلاعات ورودی از کاربر و اتصال به فایل اتوکد پروژه مورد نظر و انتخاب محدوده پروژه توسط کاربر، فهرست مصالح به کار رفته در پروژه (عهده کارفرما و پیمانکار) و صورت مقادیر آن را در قالب فایل‌های Excel و متن پیمان پروژه و مجوز عقد قرارداد را در قالب فایل‌های Word می‌سازد و در نشانی تععین شده توسط کاربر ذخیره می‌کند.

مزیت اصلی برنامه JAMCOST در مقایسه با برنامه تعدیل ۲۱ که هم اکنون در شرکت گاز برای تهیه پکیج نهایی پروژه‌ها به کار می‌رود، سرغت و دقت بالای آن است، به طوری که اگر آماده سازی پکیجی با برنامه تعدیل ۲۱ بیش از یک هفته طول بکشد، تهیه آن با برنامه JAMCOST چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد.

روش نصب و استفاده از نرم افزار JAMCOST به همراه یک مثال نمونه در قالب یک کلیپ آموزشی قابل دانلود است. همچنین، بخش‌های مختلف این کلیپ شامل مرور کلی برنامه و گام‌های استفاده از آن به صورت جداگانه در دسترسند.

جدول کلیپ‌های آموزشی نرم افزار JAMCOST برای دانلود

ردیفشرحنام فایلزمانحجم فایل (MB)دانلود فایل
۱معرفی کلی، روش نصب و معرفی منوها و زیرمنوهای برنامه۱- Overview.avi۰۳:۵۵۳۳
۲گام ۱: باز کردن فایل اتوکد و اتصال برنامه به آن۲- Step 1- Open Autocad File.avi۰۱:۲۰۳۱.۹
۳گام ۲: معرفی فایل اطلاعات ورودی مورد نیاز برای تهیه دفترچه پیمان به برنامه۳- Step 2- Load Input Data File.avi۰۱:۴۰۹.۲
۴گام ۳: تعیین تأمین کننده مصالح۴- Step 3- Set Materials Provider.avi۰۱:۴۸۱۶.۵
۵گام ۴: اجرای برنامه و دریافت خروجی‌ها۵- Step 4- Run.avi۰۳:۱۲۷۷.۶
۶معرفی خروجی‌های برنامه۶- Outputs.avi۰۵:۲۳۱۳۴.۹
۷کلیپ کامل شامل همه بخش‌های بالاJAMCOST Help.avi۱۷:۱۹۱۰۹

برای آگاهی از ویرایش‌ها، قیمت و روش سفارش این برنامه به منوی فروشگاه مراجعه فرمایید.