رفتن به محتوای اصلی رفتن به جستجو

نرم افزار برآورد مصرف گاز (JAMUSE)

برنامه بازاریابی گاز برای محاسبه مصرف گاز در زمان حال و آینده طراحی شده است. ویژگی اصلی این برنامه، خودکار سازی بخش بزرگی از فرآیند بازاریابی است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که سرعت و دقت انجام کارها و به طور مشخص وارد کردن داده‌های خام به برنامه‌های شرکت گاز بسیار بالاتر از روش‌های رایج شود.

کدهای بازاریابی از طریق بلاک‌های استانداردی که در فایل اتوکد در مکان خود قرار داده شده‌اند، به برنامه معرفی می‌شوند. اطلاعات مربوط به میزان مصرف هر یک از انواع مصرف کننده‌ها هم از طریق یک فایل اکسل در اختیار برنامه قرار می‌گیرد.
به این ترتیب، پس از اجرای برنامه و اتصال به فایل اتوکد مربوط، کافی است که کاربر فایل اکسل پیش گفته و بلاک‌های معرف کدهای بازاریابی را انتخاب کند تا برنامه با شناسایی و شمارش بلاک‌های مورد نظر و بر اساس اطلاعات ارائه شده در فایل اکسل، مصرف آن مجموعه از کدهای بازاریابی را با استفاده از روابط ریاضی مربوط برای زمان حال و آینده محاسبه کند و نمایش دهد. خروجی برنامه در قالب فایل Excel قابل ذخیره سازی است.

انجام فرایند بالا حتی برای یک فرد تازه کار نیز چندان سخت نیست و با کمی آموزش قادر به انجام آن خواهد بود.

ویرایش اخیر برنامه امکانات جانبی فراوانی دارد. به طوری که برای انجام هریک از فرآیندهای مربوط به برآورد مصرف به کمک کاربر می‌آید. یکی از این قابلیت‌ها، امکان تولید فایل‌های ورودی و خروجی برنامه قدیمی برآورد مصرف (Main) است تا بتوان نتایج آن را با نتایج برنامه قدیمی برآورد مصرف مقایسه کرد.

روش نصب و استفاده از نرم افزار JAMUSE به همراه یک مثال نمونه در قالب یک کلیپ آموزشی قابل دانلود است. همچنین، بخش‌های مختلف این کلیپ شامل مرور کلی برنامه و گام‌های استفاده از آن به صورت جداگانه در دسترسند.

جدول کلیپ‌های آموزشی نرم افزار JAMUSE برای دانلود

ردیفشرحنام فایلزمانحجم فایل (MB)دانلود فایل
۱معرفی کلی، روش نصب و معرفی منوها و زیرمنوهای برنامهOverview.avi۰۴:۰۸۴۹.۸
۲گام ۱: باز کردن فایل اتوکد و اتصال برنامه به آنStep 1- Open Autocad File.avi۰۱:۴۷۲۰.۵
۳گام ۲: تعیین گوشه‌ها و سمت شمال بلوک‌هاStep 2- Insert Corners and North Side of Blocks.avi۰۲:۳۲۱۹.۲
۴گام ۳: شماره‌دهی بلوک‌هاStep 3- Insert Blocks Number.avi۰۱:۴۲۹.۶۶
۵گام ۴: معرفی فایل اطلاعات ورودی مورد نیاز برای برآورد مصرف به برنامهStep 4- Load Market Survey Data File.avi۰۳:۱۵۴۸.۴
۶گام ۵: تعیین اطلاعات کدهای ویژه و تشکیل فرم‌های C2Step 5- Create C2 Form for Special Code.avi۰۲:۴۹۲۴.۷
۷گام ۶: برآورد مصرف و ساخت فرم C1 یا فایل ورودی نرم افزار MainStep 6- Create C1 Form (Main Input File).avi۰۳:۴۶۲۷.۳
۸گام ۷: اجرای شبیه‌ساز نرم افزار Main و ساخت فایل‌های خروجی متنی سه‌گانه آنStep 7- Run Simulated Main and Create Output Files.avi۰۲:۱۰۲۶.۳
۹گام ۸: ارائه گزارشی از تعداد و مصرف کدهای بازاریابی موجود در محدوده مورد نظرStep 8- Report No. and Use of Codes.avi۰۲:۴۱۲۴.۲
۱۰کلیپ کامل شامل همه بخش‌های بالاJAMUSE Help.avi۲۴:۵۶۱۳۸

برای آگاهی از ویرایش‌ها، قیمت و روش سفارش این برنامه به منوی فروشگاه مراجعه فرمایید.