رفتن به محتوای اصلی رفتن به جستجو

قابلیت‌ها و برنامه‌های آتی

شرکت مهندسین مشاور جمع نما با بیش از ۲۹ سال سابقه و انجام پروژه‌های متعدد و استفاده از کارشناسان مجرب، توانسته است با تلفیق دانش فنی و مهارت‌های برنامه نویسی مورد نیاز، چندین نرم افزار کاربردی در زمینه‌های برآورد مصرف، طراحی خطوط لوله و تهیه فهرست مصالح و صورت مقادیر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز تهیه کند. ایده کلی این برنامه‌ها اتصال مستقیم به فایل اتوکد و استفاده از محیط اتوکد برای ارتباط با کاربر است. یعنی ورودی‌ها در این محیط از کاربر دریافت می‌شوند و خروجی‌ها در همین محیط به او ارائه می‌گردند. به این ترتیب، همه فرآیندها از ابتدا تا انتها در یک فایل و به صورت متمرکز انجام می‌شوند. این امر منجر به یکپارچگی کارها می‌شود و از تعدد فایل‌ها و سردرگمی کاربران جلوگیری می‌کند. همچنین انجام و اعمال اصلاحات را ساده می‌کند و مراجعات بعدی به فایل نهایی آماده شده که جهت تصحیح یا بازبینی فعالیت‌های گذشته صورت خواهند گرفت، به سادگی میسر خواهد بود.

یکی از مشکلات فعلی در زمینه برآورد مصرف، طراحی خطوط لوله و تهیه پکیج نهایی پروژه‌های گازرسانی، وجود نداشتن یک استاندارد ملی جامع و روزآمد است که همه شرکت‌های گاز استانی سراسر کشور و شرکت‌های مشاور فعال در این زمینه بر سر آن توافق داشته باشند. با توجه به گستردگی استفاده از گاز در ایران و بودجه‌های کلان اختصاص یافته به این امر، وجود نداشتن استاندارد ملی پیش گفته منجر به سردرگمی، دوباره کاری، اتخاذ تصمیمات سلیقه‌ای، طولانی شدن زمان پروژه‌ها و در نهایت، به هدر رفتن زمان و منابع مالی در سطح ملی می‌شود. استفاده از روش پیشنهادی و نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور جمع نما در همه شرکت‌های گاز استانی می‌تواند به تدوین استاندارد ملی جامعی در این زمینه منتهی شود. به این ترتیب، جهش مهمی در سطح کیفی فرایندهای پیش گفته ایجاد می‌شود و صرفه‌جویی چشمگیری در وقت و اعتبارات لازم برای انجام پروژه‌های گازرسانی حاصل خواهد شد.

همچنین با توجه به دانش و تجربه‌ای که شرکت مهندسین مشاور جمع نما در طول سالها فعالیت تحقیقاتی و اجرایی به دست آورده است، آمادگی ارائه مشاوره و رفع نیازهای نرم افزاری جدید به وجود آمده در شرکت‌های گاز استانی و شرکت‌های مشاور مرتبط با صنعت گاز را دارد.

به طور کلی، این شرکت می‌تواند به کلیه شرکت‌هایی که در زمینه نقشه برداری، نقشه کشی، طراحی و تحلیل اطلاعات در محیط اتوکد فعالیت دارند، خدمات نرم افزاری ارائه کند. به این ترتیب، این شرکت آمادگی همکاری با طیف وسیعی از شرکت‌های فعال در رشته‌هایی چون معماری و شهرسازی، متره و برآورد، راه سازی، تهویه مطبوع، تهویه صنعتی، آب و فاضلاب را دارد و می‌تواند با توسعه نرم افزارهای جدید مورد نیاز صنایع مختلف، سطح کمی و کیفی فعالیت‌های شرکت‌های مرتبط با آن صنایع را بالا ببرد.